Thursday, May 23, 2013

Days just fly by! - Os dias passam a correr!



My little stand at the Crafts market in Cascais! Most of the items were for sale, of course, and some just to show a bit of my patchwork work. A lot of people came to ask me about sewing and quilting techniques which I though was quite funny. People are taking an interest in handmade goods! Super! All in all it was ok..City Hall was responsible for this event and everybody (customers included) were complaining about the lack of advertising. Most people told us they just happened to pass by. Almost no one in town knew the event was taking place...oh well..


O meu "espaçinho" no Mercado do Artesanato em Cascais! A maioria dos artigos eram para venda, claro, mas também decidi expor alguns trabalhos que fiz em patchwork, já que esta técnica acaba por ser de alguma maneira uma "novidade" em Portugal. Achei uma graça as pessoas virem-me perguntar sobre técnicas de costura e acolchoamento! Pelos vistos o interesse por artigos feitos á mão está a voltar, o que é muito bom! O evento em si podia ter sido melhor. A Câmara Municipal de Cascais é responsável por este evento mensal e a maioria das pessoas estavam a queixar-se da falta de publicidade. Muitos dos visitantes disseram-nos que nem sequer faziam ideia que o mercado estava a ter lugar, passaram casualmente pela zona...pois...


The Crafts Market turned out to be a really loong day (8am to 7pm) and by the time I got home I was completely knackered! I had been sewing up a storm for the past 2 weeks resulting in an aching back and arms! It was time to give it a rest and just CHILL!! Hubby and I decided to enjoy the good weather and take Lourenço for the firts time to the beach and he LOVED IT!!


O dia passado no mercado foi bastante loooongo (8h ás 19h) e quando cheguei a casa estava bastante cansada, nem jantei, tomei um banho e fui direitinha para a cama! Nas últimas duas semanas que antecederam o mercado passei os dias a coser furiosamente e estava cheia de dores nas costas e braços como era de esperar. Estava a precisar de DESCANSO! O tempo estava delicioso e eu e o meu marido levámos o Lourenço pela primeira vez á praia e ele ADOROU!!



Yes...eating sand and rocks is a good thing! Builds immunity ( so they say...)


Sim...comer areia e pedras faz bem! Fortalece o sistema imunitário ( é o que dizem...)



I am a terrible procrastinator (I have confessed that before), not with everything obviously or nothing would get done, but with some things..Are you the same?? Or you just do it and that's it?? I bought this frame last year...yes LAST YEAR...and it's been sitting around in the sewing room begging for my attention. Ok...finally I decided it's time to choose some pictures and hang it next to the wall clock I have in the lounge. One of my many tasks...!!


Eu tenho o terrível hábito de adiar eternamente certas tarefas, sei que tenho e quero faze-las mas estou constantemente a adia-las...Voces também são assim?  ou simplesmente atacam logo aquilo que têm para fazer??  Comprei esta moldura no ano passado...sim no ANO PASSADO...e tem estado a ganhar pó no quarto da costura a pedir a minha atenção. Está na altura de escolher fotografias e pendurar a moldura na sala ao lado do relógio de parede, é a minha próxima tarefa! Entre outras...

4 comments:

  1. Adorable boy! I can't wait to see my Daughter's reaction when we take her to the beach for the first time this summer.
    It's a shame they didn't advertise the market properly. Hopefully you had a few sales to warrant the time you spent. There is always next time. Those bunnies are adorable too :)

    ReplyDelete
  2. Antes de mais, obrigada pela sua visita ao meu blogue! Gostei imenso do seu cantinho e dos seus trabalhos! Voltarei mais vezes!

    ReplyDelete
  3. Essa moldura é tão bonita! Será que a essa altura já a pendurou???

    ReplyDelete
  4. Ah, só mais uma coisinha: tem coisas que eu também adio o quanto dá... não está sozinha, fique tranquila!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...