Thursday, April 4, 2013

Patchwork pillows - Almofadas em patchwork




I can officially call March a "pillowy" month! I have no idea what got into me, but all I could think of was pillows! I wanted to make a few using different patchwork techniques. Well, to be honest i still want to make more! My couch needs them and Lourenço's room as well. I made a dresden plate pillow for the couch using blue and red leftover scraps of fabric ( so great scrap-buster!)  from my table runner and loved the way it turned out!  To sew the dresden plate to the pillow cover I used the blanket stitch.



Posso dizer que o mês de Março foi "almofadado"! Não sei o que me deu, mas só me apetecia fazer almofadas usando técnicas diferentes de patchwork. Bem, ainda me apetece fazer mais, pois o meu sofá precisa de almofadas e o quarto do Lourenço também! Para o sofá fiz uma almofada com um padrão em "gravatinhas" -  o dresden plate- usando restos de tecido em tons de azul e vermelho que me sobraram quando fiz o entremeio para a mesa de jantar. Adoro o resultado final!! Para coser o dresden plate á capa da almofada usei o ponto cobertor.



For Lourenços's room a Log Cabin pillow to match his hourglass quilt I made last year. His room is definitely crying out for more pillows..it only has this one!


Para o quarto do Lourenço fiz uma almofada em Log Cabin usando tecidos que combinassem com o hourglass quilt que lhe fiz no ano passado. O quarto dele está a precisar desesperadamente de mais almofadas...só tem esta!


A month of finishes linking up to Fresh Sewing Day and Small Blog Meet over at Lily's Quilts!!!




2 comments:

  1. Super cute pillows!
    AmandaK@whatthebobbin

    ReplyDelete
  2. I know what you mean by going on a pillow frenzy! My last frenzy lead to me making 5 Patchwork pillows, three for me and two for a friend to match a quilt I made for her as a housewarming gift. The first pillow is absolutely beautiful :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...