Monday, November 19, 2012

Going to the Hospital




Tomorrow we are taking my baby boy to the hospital for kidney surgery. I am scared. Scared beyond belief. When I sat down to write this post I suddenly remembered something I had read a few months ago, way before I started blogging -" when writing posts one should try to avoid unpleasant or sad events". I stopped punching the keyboard and started wondering whether to write it or not. I actually started feeling a bit angry. Why shouldn't I write about it?? After all this blog isn't just about my passion for sewing and quilting. It's also about me, family, loved ones, friends, happy things and not so happy things. This is me. This is real and this is what is happening in my life right now.

Yes, tomorrow we are going to the hospital. Lourenço is going to have to go through surgery and my all being is aching. I want it all to happen in a split second. I want him home so we can look at the blue sky, wrapp him up in his baby quilt I made, count how many lemons are on our lemon tree, watch daddy grilling a fish for lunch, play with the cats and witness all the good things about life!




Amanhã vamos levar o Lourenço para o hospital para ser operado a um rim. Estou cheia de medo. Incrivelmente cheia de medo. Quando me sentei para escrever esta mensagem lembrei-me de repente que tinha lido algures na internet, muito antes de iniciar o meu Blog que "deveríamos evitar escrever mensagens com conteúdos desagradáveis e pesarosos". Parei de escrever e comecei a ponderar sobre se deveria escrever ou não. Na realidade comecei a sentir-me zangada. Porque não deveria escrever sobre isto?? Afinal de contas o blog não se centra exclusivamente na minha paixão por costura e quilting. Também dá a conhecer a minha pessoa, a minha família, os que amo, os amigos, acontecimentos felizes e acontecimentos menos felizes. Sou eu e a minha realidade. E neste momento é isto que está a acontecer.

Sim, amanhã vamos para o hospital. O Lourenço vai ser sujeito a uma cirurgia e todo o meu ser dói. Quero que tudo aconteça num abrir e fechar de olhos. Quero traze-lo para casa para podermos olhar o céu azul, para embrulha-lo no quilt que lhe fiz, para contar-mos quantos limões tem o nosso limoeiro, ver o pai a grelhar um peixe para o almoço, brincarmos com os gatos e presenciar tudo de bom que a vida tem para oferecer!


5 comments:

  1. Estamos todos juntos, ao teu lado, ao vosso lado. A tua dôr é também a minha, a nossa. Todos os meus os problemas se reduzem a nada, neste momento. O meu coração está inteirinho a abraçar o teu, minha querida. Coragem. Porque amanhã a esta hora vamos estar a abraçar-nos e mais fortes. Porque amanhã a esta hora, vamos ter todos conseguido superar mais uma prova. Tenho a certeza. Absoluta.

    ReplyDelete
  2. Thinking of you, Lourenço and his dad. Sending you good vibes!Hang in there...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thinking of you, Lourenço and his daddy,
      Sending lots of strength your way
      love and hugs
      Anne xoxoxo

      Delete
  4. Everything is going to be alright be positive and strong i will pray for you both......
    We love you very much sobrinha linda and we are here giving you all the strength for you. Mwa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...