Wednesday, July 18, 2012

Quick n' easy projects!



This country has been struck by a heat wave and the days have felt very lazy…My baby has been complaining a bit and I don’t know what else to do except  give him plenty of water to drink and have him wear nothing but his diaper, hoping it will make him feel a bit more comfortable. With little time on my hands but still with my undying craving for sewing, I turn to really quick and easy projects. In a couple of hours you see the results and feel really pleased with yourself!


Este país está a ser assolado por uma onda de calor e os dias acabam por se arrastar cheios de preguiça...O meu pequenote tem se queixado um pouco e já não sei mais o que fazer, excepto dar-lhe água para beber e vesti-lo só com a fralda. O meu tempo para coser tem sido muito limitado, mas a paixão pela costura é o meu vício e por isso, para poder satisfaze-lo agarro-me a pequenos projectos, rápidos e fáceis de fazer. Assim, em poucas horas veem-se resultados e sinto-me realizada!





I made these two pencil cases for my nieces (a 12 year old and a 8 year old) using fabrics from my stash and they loved it! One pencil case takes about an hour and a half to make. You can change the measures and using the same sewing method, do a cosmetics bag, a handbag organizer or a small money bag. Up to you!


Fiz estes dois estojos para as minhas sobrinhas ( uma tem 12 anos e a outra 8 ) e elas adoraram! Um estojo demora cerca de hora e meia a fazer. Podem alterar as medidas e, usando o mesmo método de costura, fazer uma pochete para a maquiagem, um organizador de carteira ou um porta-moedas. Voces decidem!






I have to be honest and say that I find it nearly impossible to finish a quilt with this heat. When I am hand-sewing the binding on the back of a quilt I usually lay it on my lap, but the wadding makes it to hot to sew. So these simple sewing projects are indeed a blessing…

Tenho que ser honesta e dizer que é quase impossivel terminar um quilt com este calor. Quando estou a coser à mão o viés ao forro, coloco normalmente o quilt no meu colo, mas o enchimento faz muito calor e torna-se dificil coser. Por isso estes pequenos projectos de costura são um benção...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...