Thursday, July 5, 2012

Easy & delicious Lemon Pie!!

I had given up hope on my lemon tree as it remained without  bearing any fruit all summer of last year, winter and  this year's spring. Last weekend as I was enjoying a coffee outside I spotted the first yellow lemon!! and then noticed a few more way up on the tree!! Nothing thrills me more in the kitchen than to be able to use fresh, straight out of the garden produce! I have been using this recipe for lemon pie for quite some time now, it's really easy and quick to make, it has never failed me. This will be my dessert for this weekend's dinner, made with my very own ( yupiii ) lemons!




Ingredients :


  • the juice and zest of 2 lemons    
  • 250g mary biscuits
  • 300ml double cream
  • 1 tin condensed milk
  • 150g melted butter
  • 23cm spring form tin

1.      Blitz biscuits in food processor until you have small crumbs, melt butter and mix the two together, put into the bottom of tin and press down with the back of a spoon to form base 2.    put into the fridge to chill 3.     Whip cream until peaks form, but not too stiff, fold in the condensed milk, then add the lemon zest and juice, mixture will thicken because of the lemon 4.    add to the chilled biscuit base and chill for around 3-4 hours  5.     Take out of the fridge 15 minutes before serving!

 Absolutely fresh and delicious. Perfect for the summer! 


Após passar o verão do ano passado, o inverno e a primavera sem produzir nada, o meu limoeiro finalmente deu fruto e nada me dá mais prazer do que poder usar produtos frescos tirados directamento do meu jardim nas minhas receitas. Já faz bastante tempo que utilizo esta receita para fazer Tarte de Limão, é super fácil e rápida de fazer e nunca me desiludiu. Já me decidi! é esta a sobremesa que vou preparar para o fim de semana, feita com alma e limões do meu próprio jardim (yupii)!

Ingredientes :

  • Sumo e raspas da casca de 2 limões
  • 250g de bolachas maria
  • 300ml de natas
  • 1 lata de leite condensado
  • 150g de manteiga derretida
  • uma forma redonda de aprox. 23cm

1. Triturar no robot de cozinha as bolachas maria. Derreter a manteiga e adicionar às bolachas trituradas. Colocar este preparado na forma cobrindo o fundo e os lados com a ajuda de uma colher, pressionando até formar toda a base da tarte 2. Colocar no frigorifico para esfriar e endurecer 3. Bater as natas até formarem picos mas não em demasia. Envolver nas natas o leite condensado, as raspas e sumo dos limões. Esta mistura irá engrossar devido ao sumo do limão 4. Verter este preparado para dentro da forma com a base já endurecida de bolachas maria e manteiga e voltar a colocar no frigorifico por 3 a 4 horas 5. Retirar do frigorifico 15 minutos antes de servir! 

Absolutamente deliciosa e fresca. Perfeita para o verão!

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...