Thursday, June 21, 2012

Fabrics Ahoy!!


I go often to my local haberdashery, usually to buy zippers or bobbins for the sewing machine, needles or some other little thing I need. But I can never resist the sight of all those fabrics crying out to be used, and sewed, and stitched and my mind just drifts into all the possibilities….! I’m in fabric heaven! And of course, the needle I needed turns into a few more euros spent and a all lot of fabric. Mmmmm ! 

Vou com alguma regularidade à retrosaria, normalmente para comprar um fecho-éclair, canelas para a minha máquina de costura, agulhas ou qualquer outro acessório que preciso. Mas não consigo resistir a todos os tecidos à disposição, que pedem para serem usados, cosidos, bordados e a minha mente começa a divagar perante todas as possibilidades que eles apresentam…! Estou no paraíso dos tecidos! E, obviamente, a agulha que eu precisava acaba por se transformar em mais dinheiro gasto e muitos, muitos tecidos. Mmmmmm! 


I just couldn't resist...love the bright colours! A quilt would be nice, and maybe add white cotton fabric to the bunch. What do you think?

Não consegui resistir...adoro estes tecidos cheios de cor! Um quilt seria uma boa ideia, talvez adicionando tecido de algodão branco a esta escolha. O que acham?


I still have these that I bought last month waiting to be used. They are softer, pastel colours and Tilda's book has given me a few ideias on what to do with them. They are actually flannel and i managed to get them at a very low price...so I just had to buy them!

Ainda tenhos estes tecido que comprei no mês passado à espera para serem usados. Os tons são mais suaves e o livro da Tilda deu-me algumas ideias sobre o que fazer com eles. São na realidade tecidos de flanela e consegui-os a um preço fantástico, por isso...tive que os comprar! 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...